چهارراه کاهش سوختوساز بدن


حالا که با چهارراه افزايش متابوليسم بدنتان آشنا شدهايد، بد نيست چهارراه کاهش سوختوساز بدنتان را هم بشناسيد:....



1. حذف گوشتقرمز: هرچه حجم ماهيچههاي بدن بيشتر باشد، متابوليسم بدن بيشتر افزايش پيدا ميکند. يعني مصرف متعادل گوشتقرمز بدون چربي يا کمچرب (مانند گوشتگوساله)، به قوي شدن و افزايش حجم ماهيچهها کمک ميکند و متابوليسم بدن را هم قدري بالا ميبرد.
2. ناديدهگرفتن زردچوبه: زردچوبه يکي از پرمصرفترين ادويهها در هند و سريلانکاست که ميتواند با افزايش توليد صفرا و کاهش سطح قندخون باعث بالارفتن ميزان سوختوساز بدن شود. به همين دليل محققان به افرادي که قصد کاهش وزن دارند، توصيه ميکنند زردچوبه را از برنامه غذاييشان حذف نکنند. البته مصرف حدود 1 قاشق چايخوري زردچوبه در طول روز اشكالي ندارد ولي زيادهروي در مصرف آن به هيچوجه توصيه نميشود.
3.کاهش شديد کالري دريافتي: خيلي از افراد چاق براي کمکردن سريع وزن، کالري دريافتي خود را به شدت كاهش ميدهند، در حالي که نميدانند اگر ميزان کالري دريافتي يکباره کم شود، ميزان سوختوساز بدن هم به سرعت پايين ميآيد. اينها همان افرادي هستند که پس از مدت کوتاهي رژيمگرفتن، مدام غر ميزنند و ميگويند که نميدانم چرا وزنم ثابت شده و ديگر پايين نميآيد! کمکردن ناگهاني کالري دريافتي به معناي از دست رفتن آب و حجم ماهيچههاي بدن و پايينآمدن سوختوساز بدن است.
4.حذف نانهاي سبوسدار: مصرف نان و ساير غلات و محصولات سبوسدار مانند برنج قهوهاي، ماکاروني سبوسدار و حتي بيسکويتهاي سبوسدار ميتواند با تنظيم سطح قندخون باعث افزايش متابوليسم و کمک به روند کاهش وزن يا حتي کنترل وزن شود.